Čo je SEO? Ako dosiahnuť popredné miesto na Google?

Prečítajte si aj:

Weby

Freelancer či digitálna agentúra?

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Internet už veľa rokov patrí k jedným z najdôležitejších nástrojov v podnikaní. Každý kto chce vo svojom obore niečo znamenať, hľadá v prvom rade možnosti presadenia sa touto cestou. Veď nie je nič rýchlejšie a spoľahlivejšie ako dať o sebe vedieť online. Ak je vaša web stránka dobre optimalizovaná a vyhľadávač Google ju vyhľadáva medzi prvými, tak ste na pol ceste k úspechu rozbehnúť svoj biznis. Len ako toho dosiahnuť? O tom si pár slov povieme v našom článku. 

Vo všeobecnosti sa dá povedať, že SEO (search engine optimization) je súborom techník, ktoré majú za cieľ zlepšiť návštevnosť web stránky na základe výsledkov vyhľadávania v internetových vyhľadávačoch. Patrí tak medzi najdôležitejšie stratégie online marketingu. Väčšia návštevnosť potom samozrejme poskytuje možnosť rýchlejšieho rastu vášho podnikania alebo rozvoja vašej osobnej značky, napríklad prostredníctvom blogu. Avšak na to, aby sa web stránka dostala na popredné miesta vo vyhľadávaní platia isté základné pravidlá, na ktoré pri jej tvorbe treba pamätať.

Kľúčové slová

Vybrať vhodné kľúčové slová do článku je základom úspešnej optimalizácie. Dokonca často záleží aj na drobných zmenách v poradí kľúčových slov, pretože ich jednotlivé variácie poradia môžu mať veľké výkyvy vo výsledkoch vyhľadávania. Ak sa s niekým poradiť tak práve v tomto prípade, skúsený copywriter totiž už má niektoré kombinácie slov ako sa vraví „v oku“.

Nemenej dôležité je potom kľúčové slová zapracovať do hlavných SEO faktorov, ktoré Google zohľadňuje. Predovšetkým do „Tag title“ (nadpis, ktorý Google zobrazuje modrou farbou na stránke vo výsledkoch) a do nadpisu vášho článku. Zvýšiť mieru preklikov vo vyhľadávači môže aj umiestnenie kľúčového slova do meta popisku (krátky text, ktorý sa ukazuje pod textom s modrou farbou). Rovnako v tomto smere pomáha aj kľúčové slovo uvedené v URL adrese.

Kedy však použiť prvé kľúčové slovo v článku? Vo všeobecnosti platí, že kľúčové slovo treba použiť čo najskôr. A to najmä z dôvodu, aby ste Googlu pomohli lepšie pochopiť o čom váš článok je. V neposlednom rade treba pamätať aj na ich frekvenciu používania v texte. Nič sa síce nemá preháňať, ale tiež platí, že pri dlhších článkoch jedno či dve kľúčové slová určite nestačia.  

Spätné odkazy

Budovanie spätných odkazov v texte článku je rýchlym spôsobom ako vašu web stránku prepojiť s inými a tým ju podporiť vo vyhľadávaní. Takéto prelinkovanie by malo byť alfou a omegou najmä pre blogerov, ktorí si týmto spôsobom nielenže ľahko zvýšia čítanosť svojich článkov, ale návštevníkom stránky zároveň uľahčia získavanie ďalších relevantných informácií.

Ako sa vraví, často jeden obrázok vydá aj za 1000 slov. Je dôležité web stránku pekne graficky upraviť, pretože užívatelia a vaši potenciálni návštevníci sú už rozhodne náročnejší ako tomu bolo pred rokmi. Čistý a husto popísaný text v dnešnej dobe už nikoho nezaujme a preto stránky bez obrázkov rapídne vo vyhľadávaní klesajú. Je pritom vhodné mať kľúčové slovo aj v popise obrázka.    

Na záver zopár všeobecných pravidiel ako byť prvý na Google

Google na vyhľadávanie používa algoritmus, ktorý je založený na ohodnotení každej web stránky z pohľadu kľúčových slov používaných pri vyhľadávaní. Na základe toho sa potom vytvorí rebríček nájdených web stránok, pričom vyhľadávač uprednostňuje predovšetkým tie, ktoré ľudia naozaj potrebujú. To znamená web stránky, ktoré majú zabudované vhodné kľúčové slová, sú často aktualizované, popisujú podrobne vyhľadávanú tému, sú cieľom odkazov z iných webov, majú vlastnú doménu a sú zaujímavé už svojim názvom alebo popisom.

Či už blogujete alebo podnikáte, rozhodne sa oplatí byť na prvých priečkach vo vyhľadávaní, pretože takto si viete získať obrovskú návštevnosť. V tomto vám SEO rozhodne pomôže.

Rád tvorím a vymýšľam rôzne internetové stratégie. Dajte mi šancu zobrať si Váš projekt pod svoje krídla a verte, že nebudete ľutovať vaše rozhodnutie.

Údaje

Dávid Karabin
IČO: 52 399 958
DIČ: 1086719447
Nie je platiteľ DPH

Rád tvorím a vymýšľam rôzne internetové stratégie. Dajte mi šancu zobrať si Váš projekt pod svoje krídla a verte, že nebudete ľutovať vaše rozhodnutie.