Internetová stránka či stránka na Facebooku?

Prečítajte si aj:

IT Novinky

Webové prehliadače v roku 2018

Facebook
LinkedIn

Obsah

V poslednom čase čoraz viac ľudí tvrdí, že klasické web stránky sú prežitkom. Že si stačí založiť stránku na Facebooku a hotovo. Je to ale pravda? Naozaj dokáže Facebook plnohodnotne nahradiť používanie web stránok? Na to sa pokúsime nájsť odpoveď v našom článku.

Facebook neustále zavádza nové inovácie zamerané na zabránenie používateľom opustiť web. Určite to poznáte. Veď napríklad ak ste niekedy zdielali video hostené na Facebooku s používateľom mimo Facebook, tak ste si to na vlastnej koži skúsili. Takéto video skrátka mimo Facebooku nemá „domov“, čo znamená, že váš priateľ musí navštíviť sociálnu sieť, aby si ho mohol pozrieť (či už má alebo nemá účet). Možno trochu agresívne, avšak účinné. Niečo podobné platí aj pre web stránky na Facebooku. No všetko má svoje výhody aj nevýhody. Poďme si ich porovnať.

Úplné vlastníctvo a nedostatok kontroly

Webové stránky: Máte úplnú kontrolu nad vlastníctvom svojej webovej stránky. Nie ste na nikom závislý a všetko čo sa jej týka, počnúc úvodným návrhom a mediálnym výstupom končiac, je vo vašich rukách.

Facebook: Máte stále čo do činenia s ďalšou stranou. Či sa vám to páči alebo nie, musíte dodržiavať zmluvné podmienky sociálnej siete, ktoré sa neustále revidujú.

Zmeny dizajnu web stránky

Webové stránky: Môžete si v plnej miere svoje webové stránky navrhnúť tak, aby zodpovedali vašim potrebám a cieľom mediálneho výstupu. Rovnako všetky zmeny dizajnu môžete vykonávať kedykoľvek a podľa vlastného uváženia.

Facebook: Ani sociálna sieť nebráni robiť drobné zmeny v spôsobe, akým sa informácie zobrazujú, avšak stále ste vo veľkej miere závislí na vzhľadu Facebooku. Jeho prípadným zmenám dizajnu sa musí prispôsobiť aj vaša stránka.

Poskytovanie informácií prostredníctvom web stránky

Webové stránky: Pri webových stránkach treba vynaložiť väčšie úsilie, aby ste sa dostali do povedomia ľudí a udržali si stálu zákaznícku klientelu. Zdieľanie a poskytovanie informácií je zo začiatku náročné.

Facebook: Výrazne ľahšie zdieľanie informácií a ľahšia cesta ako si získať širokú zákaznícku klientelu. Navyše všetky aktualizácie stránky sa okamžite objavia na časových osiach vašich priateľov. Jednoduchým kliknutím tak môžu používatelia získať všetky vaše správy a zdieľať ich so svojimi priateľmi a rodinami.

Výnosy z webovej stránky

Webová stránka: Predávať reklamný priestor s cieľom generovať príjmy na web stránke nie je žiaden problém. Všetko závisí iba od vašej šikovnosti. Stačí nastaviť sadzby a spravovať inventár reklám.

Facebook: Naproti tomu na stránke Facebook nemôžete predávať reklamný priestor. Tieto príjmové príležitosti tu neexistujú.

Verejné a neverejné štatistické údaje

Webová stránka: Štatistika na webovej stránke je len vaše tajomstvo. Nikoho nemusíte informovať o tom, koľko ste mali zobrazení stránky alebo prístupov.

Facebook: Na sociálnej sieti môže každý vidieť vašu podrobnú štatistiku návštev a koľko máte fanúšikov.

Súťaže na web stránkach

Webová stránka: Môžete predávať sponzorstvo, uverejňovať pravidlá súťaže a sledovať analýzu svojej web stránky, aby ste zistili, aká účinná je daná súťaž pre váš mediálny cieľ.

Facebook: Aj tu je možné usporiadať súťaž a riadiť fanúšikovskú základňu, no ste obmedzení propagačnými pokynmi Facebooku.

Čo povedať na záver? Videli sme, že odpoveď na otázku čo je lepšie, či webová stránka alebo stránka na Facebooku, nie je úplne jednoznačná. Všetko má svoje pre a proti, aj keď nám vzhľadom na vyššie uvedené vychádza ako mierny víťaz webová stránka. Pravdou však je, že rozhodne neuškodí pri svojom podnikaní mať po ruke obe možnosti, pretože jedna varianta eliminuje nevýhody tej druhej.